FOLLOW ME ON BOARD!


Friday 11 November 2011

Tips Maintain Berat Badan Sihat

Assalamualaikum..Dear all..

Wah..agak poyo la kan aku bile buat entry camni..haha. Juz nak share tips yg aku rasa berkesan sebab aku sendiri dah mencubanya.

Mostly ramai orang yang ada makanan fevret tapi terpaksa dikorbankan sanggup tak nak makan sebab makanan tu banyak kolestrol dan sebagainya yang boleh menggemukkan badan..So cara untuk maintain berat badan korang adalah dengan mengamalkan..

TEH HERBA

Haa..utk yg masih tak berapa kenal teh ni, ia adalah selamat kerana mengandungi 100% bahan organik dan tak mengandungi bahan chemical merbahaya. Ia berfungsi dgn cara 'membuang' segala apa yang korang makan dalam masa 6-9 Jam.

My suggestion tak payah la nak gedik amik kerap sgt..nanti kuar masuk toilet aku tak tanggung..just cukup minum lepas korang makan makanan yang dirasakan berat dan after that korang plan tak buat aktiviti apa2.. Sbb kalau dah makan berat2, then kalau takda aktiviti menyebabkan makanan tak dibakar dan ianya terkumpul menjadi lemak.. So ianya sgt sesuai kpd mereka yg mempunyai kadar metabolisma yg rendah..

Jenama yang aku gunakan..tak pahit pown.. cuma tawar je..just nice..(P/S: aku bukan nak promote product ea..)

Aku tak share tips kuruskan badan..itu banyak la korang boleh google sendiri..just nak bagi tips utk maintain je..sbb teh ni actually boleh membakar lemak tapi dgn kadar yang sedikit..Aku syorkan sbb korang boleh lihat sendiri kesannya tak sampai 1 hari.. yela..apa korang makan akan keluar..tula buktinya..hehe

Tapi jangan lah pula abaikan aktiviti2 yang menyihatkan badan lain especially berjogging..ianya tak dinafikan sgt bagus utk yang nak menguruskan dan cergaskan badan..cume rajin tak rajin je..
Selamat mencuba!

THANX For Your Suppport! ^^
::END::

No comments:

You might want to see :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...