FOLLOW ME ON BOARD!


Thursday 5 January 2012

Seperjalanan Bersama Diploma in Banking UiTM Segamat 2007-2009

Assalamualaikum..dear friends..



Atas permintaan, aku buat entri ni memandangkan tengah takda kerja nak dilakukan..haha. Entri kali ni sebagai tribute memori sepanjang pengajian jurusan Diploma Pengurusan Bank di UiTM Segamat mulai Januari 2007 - November 2009.

Sebagai seorang pemegang title 'arkib', aku menyimpan beberapa foto2 dan foto2 bergerak (video la tu) sejak bermulanya langkah pertama kami menjejakkan kaki ke kampus serba terpencil itu.. So, sebagai tanda mengingati, aku upload beberapa yang termampu..Check it Out!! ^^

:: 1ST SEMESTER ::
F.R.E.S.H.I.E.S! Our 1st Step! We don't know each other.. all we know dat time was our parents & friends di kampung halaman..

1st day Course Orientation Week! Terpaksa korbankan balik kampung sewaktu weekend..

Slowly, we started to make friends..Ketika matlamat di dada untuk menimba ilmu belum luntur! (Masa Subject CSC)

:: 2ND SEMESTER ::
We look great in Banking Association uniform! I Wonder where I threw it away.. (",)
PGL a.k.a Putera Gunung Ledang Season 2 : Tiap Semester tak terlepas untuk buat reunion di Sagil!

:: 3RD SEMESTER ::
Banking Dinner "Smart & Elegant" (Garpu's B'day!)

...and friends became best friends!

Classmates!

PGL Season 3 : Siap bawak bekalan mee masakan sendiri tu..

:: 4TH SEMESTER ::
NIOSH Trip

Punishment! haha. sempat keluar amek pic masa lecturer tengah mengajar..(Blok SL)

Open House Raya DiBA 2008
PGL Season 4 : again...
:: 5TH SEMESTER ::
at this moment aku memikul satu tanggung jawab agak besar...
..but never missed to join this! PGL Season 5!



:: FINAL SEMESTER! ::

This is where all the best parts begin..

Final DiBA's Dinner for us!

PGL Season Finale..

with JET (kancil) yang membawa kami kemana sahaja sampailah sekarang..

Last from us
Terjunan terakhir
Alhamdulillah...Selepas suka duka dikongsi bersama, semuanya telah berjaya menamatkan pengajian dan berjaya dalam haluan yang dipilih..Will miss all the moments..All da best for your future everyone!
"Di kesempatan ini, kami ingin mengucapkan Terima Kasih tak terhingga buat semua lecturer2 yang telah mendidik kami menjadi insan yang berguna.. Doakan kami berjaya dalam menempuh alam pekerjaan kami ya! ^^ "

Bagaimanakah Rupa Mereka Selepas 5 Tahun??


Sorry guys! aku stalk FB korang! wakaka. tengah takda keje.. and aku mampu buat yang lelaki je..perempuan ramai sangat..nasib baik lah korang..
.
.
.
Berikut adalalah comparison pic2 mereka semasa 1st year (2007) dan sekarang (2011). Mungkin ada sesetengah yang tak banyak berubah..Seperti..
AYOI a.k.a si Komander pencen..

CEKAU a.k.a Si Lim Chong Wei Segamat

GOKU  a.k.a OKU

MOKMAR a.k.a Makmur

COKLAT yang still maintain warnanya..
GARPU yang still maintain ketinggiannya..
.
.
.
.
Tapi ada juga yang berjaya membuat 'pembedahan plastik' Seperti..
.
.
.
.
JEKONG! haha. tapi senyuman tak lapuk dek zaman
CAPAN yang semakin tembam

NORA yang dah jadi artis

APAI a.k.a PANJANG. Aku salah susun gambar ke..konpius nampak makin mude..wakkaka

YABUK a.k.a MEO. dari muke budak belum baligh sekarang nampak dah matang..

hahah. baru aku tahu aku semakin gemok!
.
.
.
dan..pembedahan plastik paling berjaya adalah....
.
.
.
MIRUL! hahhaa. siyes beb ko paling lain! TAHNIAH! hahhaha
hahaha.weh..aku gurau je semua weh...jangan korang blasah aku pasni sudah la...hahaha. OK, lepas ni turn zaman degree pulak..hehe


Hope Our Friendship & Memories Last Forever..Amin..

 Diploma in Banking UiTM Segamat Batch January 2007 in Memories.. :)

THANX For Your Support!
::END::

13 comments:

nidurima said...

bes la ad mbe yg brguna cmne..2 gmbr yabok time drjh bpe siot..

nidurima said...

bes la ad mbe yg brguna cmne..2 gmbr yabok time drjh bpe siot..

azhan said...

aku x tembam ok...tp dlu 2 yg kurus...skrng back to normal la..huhu..thanks zick..tersenyum aku tgk pic2 nie...hahaha..

zIq Ziqry said...

pai: haha.kan..tak sia2 ko kawan ngn aku..wakkaka
capan: erk?? ko pn ada blog kah? hehe. ko tembam la weh..same la kite..

Anonymous said...

blog ko rupanya Sylar :D aku ingat sape...

faihaluthfya said...

bleh x bt 1 entry psl kos ney . nk tw sikit2

Anonymous said...

nak tanya boleh ?? sy lepasan spm n skarang tataw nak amik ape.. matrik da dapat.. but tmpt yg sangat dkt.buatkn sy down utk enter those program...
so sy beralih utuk tuggu upu result.. plihan ptama sy dip perbankan...
just nk tanya mcm mana prjalanan course ni yerk...
jauj beze dgn sy yg amik sc stream kt skolah...
boleh tak bgtwttg course neh ??

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Nur Azura said...

nmpak best

Nur Azura said...

nmpak best

Unknown said...

Xde gmbr aku pun. Ko keji jane. Haha.

Unknown said...

Xde gmbr aku pun. Ko keji jane. Haha.

Unknown said...

Yapeda.... rindu korang

You might want to see :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...