FOLLOW ME ON BOARD!


Friday 6 January 2012

Tips Berdiet

carian Google

Assalamualaukum..Hello readers!

Di zaman serba moden sekarang ni..ramai yang mula menitik beratkan soal memiliki bentuk badan yang diinginkan..ada juga ramai yang sanggup berhabis duit semata-mata untuk mengurangkan berat badan..tak kurang juga ada yang sanggup menyiksa diri menahan makan minum semata-mata untuk berdiet.

Actually aku tertarik dengan tips seorang doktor yang dalam rancangan Wanita Hari Ini (erk?? apa rancangan aku tengok ni?? haha. dah alang2 mak bukak TV aku layankan aje..). Kata beliau..

"Berdiet bukan untuk SEMENTARA, tetapi adalah untuk SELAMANYA.."

Ini bermaksud ramai orang menyiksa diri untuk kurangkan berat badan dengan drastik..tetapi hanyalah dalam kadar yang sementara..Then, lepas dah tercapai berat badan yang diingini, mereka mula mengamalkan habit lama dan itulah punca berat kembali bertambah..malah berganda lagi.. So, nak berdiet biarlah consistent  iaitu tidak terlalu menyiksa diri dan ianya mudah diamalkan sepanjang hayat kita..
Sihat = Happy!

Then, yang kedua menarik minat aku adalah, ramai yang sanggup menahan lapar dan mengambil supplement semata untuk mengurangkan berat badan. Ya, betul! itu adalah cara yang berkesan..mereka akan nampak kurus..TETAPI.. kurangkan makan tidak boleh sama sekali memberi kita badan yang cergas dan sihat dan otak yang cerdas. So, mende ini tak boleh dibeli dengan wang ringgit.. Hanya boleh didapati dengan BERSENAM. Kalau boleh spend time tengok wayang 2 jam, takkan bersenam 10-20 minit sehari untuk sihat pun tak boleh kan..
Berjogging antara cara berkesan mengurangkan berat badan sekaligus memberikan badan yang sihat!

So, itulah sedikit Tips kesihatan untuk dikongsi.. Kesimpulannya, sebelum berdiet kenalah mempunyai mind set yang betul..

THANX For Your Support! ^^
::END::

7 comments:

Umar Kadir said...

dietlah untuk badan yang sihat dan bertenaga! :D

zIq Ziqry said...

yeap2! datz rite! ^^ supaya sihat di hari tua nanti..

Unknown said...

Good tips. consistency benda plg susah nk maintain.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
zIq Ziqry said...

yup2! btul tu! slalunya jadi hangat2 tahi ayam..:P

Maira Quee said...

diet..diet..dah gemuksgat nie!!hukhuk

zIq Ziqry said...

hahaa.diet jgn xdiet!

You might want to see :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...